شناسهٔ خبر: 178095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان بوشهر خبر داد؛

پاک‌سازی ۸۰۰ دستگاه پل در استان بوشهر در آستانه فصل بارندگی

لایروبی پل ها و ابنیه بوشهر رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان بوشهر از تنقیه و پاکسازی ۸۰۰ دستگاه پل در سال جاری در آستانه فصل بارندگی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، علیرضا شاه‌حسینی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان بوشهر، از تنقیه و پاکسازی ۸۰۰ دستگاه پل در سال جاری، به‌ویژه در آستانه فصل بارندگی‌ها، خبر داد.

شاه‌حسینی گفت: تنقیه پل‌ها شامل تمیز کردن، باز کردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌ها است که جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی محسوب می‌شود.

وی افزود: پل‌ها و آبروها به عنوان سازه‌های ارزشمند و سرمایه‌های ملی نیاز به پاکسازی مستمر، به‌ویژه پیش از بارندگی‌ها دارند تا از بروز خسارات به ابنیه فنی و بستر راه جلوگیری شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال جاری ۸۰۰ دستگاه پل با اولویت نقاط در معرض خطر سیل استان پاکسازی خواهد شد.

شاه‌حسینی همچنین خاطرنشان کرد: برای صرفه‌جویی و انجام کار بیشتر، احجامی که قابلیت برداشت توسط ماشین‌آلات را دارند، توسط دستگاه‌های اداره کل راهداری انجام می‌شود و مابقی توسط پیمانکاران صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی نیز در طول سال توسط کارشناسان این اداره انجام می‌شود تا از ایمنی سازه‌ها اطمینان حاصل شود.

گفتنی است که راه‌های استان بوشهر دارای ۹ هزار و ۷۱۵ پل، آبرو و ابنیه فنی هستند.